Strona Główna > Świat o nas nie słyszy

Świat o nas nie słyszy

Komentarz do wyników badań wizerunkowych Polski i polskiej gospodarki przeprowadzonych przez AGERON.

Na czterech z dziewięciu kluczowych rynków Polska praktycznie nie istnieje. Problemem Polski nie jest zły wizerunek, lecz jego brak — takie wnioski płyną z badań przeprowadzonych wśród zagranicznych przedsiębiorców w 9 krajach uznanych przez resort gospodarki za kluczowe.
Zagraniczni przedsiębiorcy mają do Polski obojętny stosunek. W przypadku chińskich firm dotyczy to niemal całości badanych (97 proc.), w Holandii, Francji czy USA — około połowy. To na pewno nie pomaga zaistnieć polskim produktom, choć z drugiej strony — ponieważ negatywnych opinii jest niewiele — łatwo zbudować pozytywny obraz Polski. Niestety, neutralny stosunek przekłada się na relacje handlowe. Nie jesteśmy na świecie postrzegani jako atrakcyjny partner biznesowy. Wśród pierwszej piątki najważniejszych krajów nie wymieniają nas firmy z Chin, Holandii, Rosji i USA. We Włoszech Polskę wskazuje co siódmy, w Niemczech co dziesiąty, a we Francji co piętnasty przedsiębiorca.
— Zagraniczni przedsiębiorcy w niewielkim stopniu odnotowują działania promocyjne P olski. Swoją wiedzę na temat naszej gospodarki oceniają nisko, informacje docierają do nich rzadko bądź bardzo rzadko — mówi Michał Zieliński, dyrektor zarządzający firmy Ageron Polska, która na zlecenie Ministerstwa Gospodarki (MG) przeprowadziła badanie.

Źródło: Puls Biznesu 10.10.2011