Przekonywali o atrakcyjności Płocka
Relacja z konferencji prezentującej założenia przygotowanej przez AGERON Polska Polityki Rozwoju Gospodarczego Płocka do roku 2022.
W Płocku po raz pierwszy odbyły się Targi Partnerstwa Publiczno-Prywatnego i Inwestycji. Impreza była okazją do wymiany doświadczeń w realizacji przedsięwzięć finansowanych przez jednostki administracji samorządowej i prywatnych inwestorów. W ciągu dwóch dni rozmawiano jednak nie tylko o partnerstwie publiczno-prywatnym, ale także o atrakcyjności inwestycyjnej Płocka. (…)
Przygotowana przez firmę Ageron polityka rozwoju gospodarczego Płocka do roku 2022 będzie kształtować przyszłość miasta w ciągu najbliższych lat. Dokument powstał po to, by wskazać potencjał i nowe kierunki rozwoju, określa również spodziewane rezultaty. Powstał on w oparciu o opinie lokalnych przedsiębiorców, przedstawicieli największych firm, rozmowy z inwestorami w całym kraju, analizę zasobów miasta i audyt terenów inwestycyjnych.
Przede wszystkim powinniśmy podnosić atrakcyjność inwestycyjną Płocka poprzez rozbudowę infrastruktury, szczególnie obwodnic, a na poziomie regionalnym infrastruktury kolejowej. Oferta inwestycyjna powinna być uzupełniona o nowe tereny. W działaniach promocyjnych powinniśmy skoncentrować się na branżach: chemicznej, turystycznej, budowlano-montażowej, logistyczno-magazynowej, inżynieryjnych usługach dla przemysłu oraz przetwórstwie rolno-spożywczym. Nie można zapominać o lokalnych przedsiębiorcach, trzeba wspierać ich konkurencyjność na rynkach zewnętrznych i wskazywać nowe tereny pod rozwój. Miasto powinno również wzmocnić współpracę z dużymi płockimi firmami, a w rezultacie wypracować płocki model społecznej odpowiedzialności biznesu. Działania w tym zakresie były już podejmowane, ale należy je rozszerzyć – uważa Michał Zieliński z firmy Ageron Polska. – Należy również postawić na rozwój turystyki weekendowej i biznesowej. Płock ze swoimi atrakcjami powinien być bardziej rozpoznawalny na mapie Polski. Trzeba również utworzyć lepsze warunki do rozwoju zawodowego mieszkańców, żeby powstrzymać migracje do Warszawy oraz wzmocnić identyfikację mieszkańców z miastem. Sposobem na to mogą być między innymi działania promujące przedsiębiorczość wśród najmłodszych płocczan oraz ożywienie kulturowe i społeczne starówki – dodaje. (…)
Źródło: Tygodnik Płocki 16.05.2012