Strona Główna > Export Assessment

Export Assessment

Strategia ekspansji zagranicznej

Narzędzie pozwala sformułować strategię eksportu, co jest fundamentem skutecznej ekspansji na rynki zagraniczne. Cenne dla rozpoczynających eksport oraz dla chcących zwiększyć efektywność już prowadzonej działalności eksportowej.

Sukces przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych zależy od właściwej oceny otoczenia zewnętrznego oraz czynników wewnątrzorganizacyjnych. Export Assessment pozwala te obszary przeanalizować i tak sformułować strategię ekspansji, aby potencjał  organizacji został optymalnie wykorzystany – mocne strony zamienione w przewagi konkurencyjne i skapitalizowane, ryzyka zaś ominięte lub zminimalizowane.

Export Assessment to zestaw wypróbowanych i stale ulepszanych narzędzi diagnostycznych, które, w połączeniu z wiedzą i doświadczeniem ekspertów pozwalają na kompleksową diagnozę specyfiki przedsiębiorstwa oraz sformułowanie rekomendacji odpowiadających potrzebom i interesom Klienta. W czasie spotkań konsultanta z przedstawicielami przedsiębiorstwa omawiane i analizowane są m.in. następujące obszary kluczowe:

  • Charakterystyka  oferowanych produktów/usług i ich miejsce w strukturze przychodów
  • Charakterystyka procesów produkcji/tworzenia usługi
  • Kanały dystrybucji i dystrybutorzy
  • Dostawcy i podwykonawcy
  • Grupy docelowe/klienci firmy
  • Konkurencja i struktura rynku/branży
  • Przewagi konkurencyjne organizacji
  • Makrootoczenie firmy
  • Charakterystyka marki/marek oraz komunikacja zewnętrzna firmy
  • Strategia/plany rozwojowe firmy
  • Dotychczasowe doświadczenia i cele zagraniczne
  • Organizacja wewnętrzna i zasoby ludzkie
  • Zasoby finansowe – ich struktura i źródła.

Efektem zastosowania narzędzia ExportAssessment jest wyczerpujący  raport zawierający:

  • Analizę wewnętrznego potencjału eksportowego
  • Analizę otoczenia sektorowego i makroekonomicznego firmy z naciskiem na ocenę barier rozwoju procesu umiędzynarodowienia działalności
  • Analizę  ryzyk oraz przewag konkurencyjnych organizacji i jej produktów/usług
  • Analizę celów eksportowych przedsiębiorstwa
  • Rekomendacje wynikające z powyższych analiz, stanowiące fundament strategii umiędzynarodowienia.

Wykorzystując  narzędzie  Export Assessment  dokonujemy precyzyjnego określenia  uwarunkowań działalności eksportowej przedsiębiorstwa. Dzięki temu dostarczamy rzetelną podstawę do  wyboru najskuteczniejszych działań w zakresie wewnętrznej organizacji, marketingu i promocji międzynarodowej oraz sprzedaży produktów lub usług.

Dodatkowo, Export Assessment to wysoce efektywne rozpoczęcie współpracy w ramach innych modułów Ageron ExportCreatora – konsultanci w pełni poznają organizację, oczekiwania i potrzeby Klienta, przez co dalsza współpraca jest łatwiejsza i szybsza, a zindywidualizowane rozwiązania skuteczniejsze.