Programy promocji polskiej gospodarki – Prospection
Ministerstwo Gospodarki dokonało wstępnej oceny rynków i w przypadku sektorów medycznego i farmaceutycznego wytypowało te najbardziej perspektywiczne pod względem eksportu polskich produktów. Są to: Zjednoczone Emiraty Arabskie, Brazylia, Rosja, Niemcy, Szwajcaria, USA, Czechy i Chiny. W przypadku branżowych programów promocji najczęściej to beneficjenci wskazują konkretne firmy, z którymi chcieliby się spotkać, a naszym zadaniem jest doprowadzić do nawiązania kontaktu z potencjalnymi partnerami i zorganizować spotkanie. Pracując jednocześnie w kilku strefach czasowych i zupełnie odmiennych od siebie kulturach biznesowych, pracownicy AGERON łączą polskie firmy z zagranicznymi kontrahentami. W toku realizacji tego zadania napotykamy na wiele wyzwań. Czasem od zera opowiadamy zagranicznym przedsiębiorcom o specyfice i atrakcyjności polskiego przemysłu (Stany Zjednoczone, Chiny). Czasem zapraszając do przyjazdu do Polski, przekonujemy do zmiany od dawna ustalonego harmonogramu wyjazdów zagranicznych (Niemcy).
Innym sposobem pozwalającym dotrzeć do najciekawszych partnerów handlowych jest możliwość uczestnictwa w spotkaniach z zagranicznymi ekspertami, które odbywają się w ramach szkoleń i misji gospodarczych. Eksperci zapraszani przez AGERON Polska posiadają wiedzę i kontakty umożliwiające w prosty sposób posiąść wiedzę o strukturze wybranego sektora na danym rynku. Polscy przedsiębiorcy mogą też bezpośrednio nawiązać kontakt z zagranicznymi partnerami uczestnicząc w branżowych imprezach targowych, które znajdują się w harmonogramie.
