Strona Główna > Firma z branży spożywczej – Export Assessment

Firma z branży spożywczej – Export Assessment

AGERON przeanalizował obecną sytuację spółki na rynku rodzimym (strukturę zatrudnienia, finansowania, produkcji, systemów zarządzania jakością i zespołami, innowacyjność technologii etc.), zdiagnozował jej pozycję konkurencyjną (m.in. przewagi oferty produktowej, strukturę branży i konkurencji, stosowane kanały dystrybucji, jakość stosowanych narzędzi marketingowych, segmentację klientów) oraz stan makrootoczenia.

Na podstawie zebranych danych został oceniony potencjał eksportowy firmy. Diagnoza wypadła niezwykle korzystnie dla Klienta, choć oczywiście wskazano również na słabsze strony, które warto poprawić, aby ograniczyć ryzyko związane z szerokim wyjściem z ofertą na rynki zagraniczne. Tym nie mniej potencjał eksportowy został oceniony na tyle wysoko, że otworzyło to drogę do ekspansji na wiele rynków w tym również rynki trudniejsze, czy bardziej odległe.

W oparciu o działania Export Assessment i wykorzystywane w tym module narzędzia zarządzania strategicznego została również sformułowana strategia eksportu – zalecono m.in. dywersyfikację rynków eksportowych w celu pełnego wykorzystania potencjału eksportowego firmy i ograniczenia ryzyka związanego z wchodzeniem tylko na jeden rynek.

Wszystkie wnioski z Export Assessment posłużyły do sformułowania przez AGERON Planu Rozwoju Eksportu firmy, który stał się fundamentem wniosku Klienta o udział w programie „Paszport do Eksportu”.