Strona Główna > Badania

Badania

Podejmujemy się badań na dowolnym rynku geograficznym  realizujemy badania na całym świecie, dzięki sieci naszych własnych biur w Polsce, Hiszpanii i Turcji oraz sieci doświadczonych partnerów w wielu krajach. Dysponujemy również kadrą mobilnych pracowników, którzy mają doświadczenie w zarządzaniu projektami badawczymi obejmującymi różne kontynenty.

SPECJALIZACJE

Nasz zespół specjalizuje się w wielu dziedzinach, są to m.in.:

Badania wizerunkowe
Korzystamy ze sprawdzonej metodologii realizacji badań wizerunku marek. Obok badań wizerunkowych marek komercyjnych, specjalizujemy się w badaniach wizerunku krajów i regionów.

Badania sektorowe
To kompleksowa diagnoza pozycji konkurencyjnej sektora, obejmująca identyfikację czynników mających wpływ na dany sektor oraz opracowanie instrumentów wspierania sektora.

Badania rynków zagranicznych
Posiadamy bogatą gamę narzędzi badawczych dedykowanych badaniom rynków zagranicznych, o których więcej znajdziecie Państwo w zakładce ExportCreator.

Badania B2B
Są to badania, w ramach których respondentami są przedstawiciele firm o odpowiednim profilu. Badania B2B najczęściej obejmują analizę konkurencji, analizę potrzeb klientów, partnerów i kontrahentów. Ze względu na charakter badań B2B współpracujemy tylko z profesjonalnymi i rzetelnymi ankieterami.

Badania potrzeb użytkowników portali internetowych
Wykorzystujemy szeroką paletę technik badań ilościowych i jakościowych do określenia potrzeb użytkowników portali internetowych. Działanie to jest istotnym elementem procesu opracowywania wymagań funkcjonalnych każdego portalu internetowego, który chce odnieść sukces.

Badanie poziomu satysfakcji
W ocenie poziomu satysfakcji klientów skupiamy się na następujących obszarach badawczych: konkurencyjność oferty i jej komplementarność, ocena marki i przywiązanie do niej. Realizujemy również badania satysfakcji z usług oferowanych przez instytucje publiczne.

Badania rynku pracy
Badania w tym zakresie obejmują kompleksową analizę struktury popytu i podaży na rynku pracy.

 

METODY I TECHNIKI BADAWCZE

W naszej pracy korzystamy m.in. z poniższych metod i technik badawczych:

QUALIMASSIVE© to nasza autorska metoda, wypracowana na drodze wieloletniej praktyki badawczej. Metoda ta łączy elementy badania jakościowego (element QUALI) i ilościowego (element MASSIVE).  Znajduje zastosowanie przede wszystkim w badaniu profesjonalistów – populacja badawcza jest najczęściej jednorodna, co pozwala na wnioskowanie ilościowe na stosunkowo małych próbach. Jednocześnie wywiad dostarcza informacji o charakterze jakościowym – respondent proszony jest o uzasadnienie swoich odpowiedzi, co pozwala na uzyskanie pogłębionego obrazu analizowanego zjawiska. Wywiad QUALIMASSIVE© przebiega w oparciu o scenariusz wywiadu zawierający pytania zamknięte oraz pytania otwarte wymagające pogłębionej odpowiedzi respondenta.

Badania ankietowe umożliwiają pozyskanie danych ilościowych. Badanie jest przeprowadzane w oparciu o dedykowany kwestionariusz ankiety. W zależności od przedmiotu badania oraz specyfiki respondentów dobieramy adekwatną technikę badania ankietowego:

    • PAPI (Paper and Pencil Interviewing) – ankieta papierowa,
    • CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) – ankieta telefoniczna,
    • CAPI (Computer Assisted Personal Interviewing) – ankieta komputerowa,
    • CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) – ankieta internetowa.

Wywiady pogłębione umożliwiają pozyskanie danych jakościowych. Badanie jest przeprowadzane w oparciu o ramowy scenariusz stanowiący listę pytań, niedeterminujący jednak bezwzględnie jego przebiegu. Dokładamy wszelkich starań, by forma wywiadów była w możliwie największym stopniu zbliżona do naturalnej rozmowy, co pozwala na zebranie najpełniejszych danych. Jednocześnie za sprawą standaryzacji scenariuszy zachowana zostaje możliwość porównywania poszczególnych wywiadów. W zależności od przedmiotu badania oraz specyfiki respondentów dobieramy adekwatną technikę badania:

    • IDI (Individual In-Depth Interview) – bezpośredni wywiad pogłębiony,
    • E-IDI – rozmowa moderatora wywiadu z respondentem za pośrednictwem komunikatorów internetowych,
    • TDI (Telephone In-Depth Interview) – wywiad pogłębiony telefoniczny,
    • FGI (Focus Group Interview) – grupowy wywiad zogniskowany.

Desk research jest grupą technik badawczych obejmujących analizę danych zastanych. Mają one zastosowanie w ramach prac diagnostycznych i umożliwiają pogłębioną analizę badanego tematu jak również zdobycie danych użytecznych przy tworzeniu narzędzi wykorzystywanych w pozostałych technikach badawczych.

Warsztaty – techniki warsztatowe stosowane przez nas przy wypracowywaniu dokumentów strategicznych, w tym konsultacje społeczne, wykorzystujemy także w pracach badawczych. Na etapie diagnostycznym pozwalają nam na skonfrontowanie danego problemu wśród różnych osób i środowisk. W czasie warsztatów diagnostycznych używamy m.in.: dyskusji moderowanej, burzy mózgów, symulacji i wielu innych technik.

CO NAS WYRÓŻNIA

W realizowanych przez nas badaniach osiągamy powyższe cele, dzięki położeniu szczególnego nacisku na trzy aspekty, które wyróżniają naszą ofertę:

Triangulacja – jest to pogłębienie procesu badawczego w celu dokładniejszego zrozumienia problemów badawczych poprzez zwielokrotnienie technik badawczych (triangulacja metodologiczna) oraz zwiększenie liczby badaczy analizujących dany problem badawczy (triangulacja analityczna).

Indywidualność – w drodze konsultacji z Klientem za każdym razem wypracowujemy indywidualny pakiet narzędzi w pełni odpowiadających postawionym problemom badawczym. Indywidualne podejście do projektowania i przeprowadzenia badania pozwala na zapewnienie pełnej trafności i użyteczności jego efektów oraz satysfakcji naszych Klientów.

Perspektywiczność  – dokładamy wszelkich starań, aby narzędzia wykorzystane do realizacji badania zapewniły Klientom możliwość powtórzenia lub rozszerzenia badania w przyszłości. Oprócz wyników zrealizowanego badania dostarczamy Klientom także opis wykorzystanej metodologii, opracowane narzędzia badawcze oraz dane zgromadzone w stanie surowym. Dzięki temu Klienci mają możliwość przeprowadzenia kolejnych edycji badania i porównania wyników.

 

Zachęcamy do zapoznania się z wybranymi realizacjami badań w zakładce Projekty.