Wsparcie producentów suplementów diety w wejściu na rynek polski
Dokładnie 4 tygodnie pracy zespołu AGERON ExportCreator były potrzebne do zawarcia umowy dystrybucyjnej przez naszego Klienta i wysyłki pierwszych zamówień na polski rynek.
Dla naszych dwóch Klientów – zachodnioeuropejskich producentów suplementów diety bazujących na naturalnym magnezie i proteinach pochodzenia roślinnego przeprowadziliśmy projekty wejścia na polski rynek. Prace podzieliliśmy na następujące etapy:
- Dostarczenie kluczowych informacji o rynku – konkurencyjne marki obecne w Polsce, struktura kanałów dystrybucji, segmentacja cenowa, marże dystrybutorów i punktów sprzedaży, proces rejestracji produktów.
- Stworzenie bazy danych potencjalnych dystrybutorów spełniających kryteria biznesowe wyznaczone przez Klientów.
- Kontakt z wszystkimi potencjalnymi dystrybutorami – identyfikacja osoby odpowiedzialnej za nawiązanie współpracy, weryfikacja zgodności z kryteriami Klientów (m.in. doświadczenia, struktury sił sprzedaży, reprezentowanych kanałów dystrybucji, jakości komunikacji marketingowej, kompetencji w edukacji rynku), weryfikacja zainteresowania współpracą, zebranie informacji zwrotnej na temat produktów oraz ich potencjału na polskim rynku.
- Przedstawienie Klientom rekomendacji odnośnie strategii wejścia na rynek polski wraz z konkretnymi dystrybutorami najbardziej atrakcyjnymi z punktu widzenia wdrożenia tej strategii.
Efekty projektów przerosły nawet nasze oczekiwania – już w parę dni po oddaniu finalnego raportu w drodze do Polski było pierwsze zamówienie, złożone przez rekomendowanego przez nas dystrybutora. Polecamy tę formę współpracy wszystkim firmom, poszukującym partnerów handlowych na rynkach zagranicznych.
Państwa również zapraszamy do skorzystania z ExportCreatora