Badanie rozpoznawalności hiszpańskich oliwek
Na początku 2013 roku Grupa AGERON przeprowadziła międzynarodowe badanie rynku oliwek na zlecenie hiszpańskiego stowarzyszenia INTERACEITUNA.
Celem badania była ocena efektywności działań promocyjnych prowadzonych od 2007 roku przez INTERACEITUNĘ oraz określenie zmian, jakie zaszły na rynku oliwek na przestrzeni ostatnich lat. Badania realizowane były równolegle w sześciu krajach świata: Australii, Francji, Meksyku, Wielkiej Brytanii, Rosji i Polsce.
Badanie konsumenckie dostarczyło informacji m.in. o świadomości konsumentów i rozpoznawalności hiszpańskich oliwek, zachowaniach nabywczych, a także sposobach wykorzystania oliwek w wybranych krajach. Natomiast dzięki rozmowom z dystrybutorami, importerami oraz przedstawicielami sektora HoReCa dokonano oceny działań promujących hiszpańskie oliwki w wybranych krajach w okresie 2007-2012.
W Polsce badania przeprowadzane były na terenie największych aglomeracji miejskich (m.in. Warszawa, Łódź, Wrocław) i przebiegały przy udziale przedstawicieli Biura Radcy Handlowego Ambasady Hiszpanii w Polsce.
Wynikiem badania były rekomendacje dla przyszłych działań promocyjnych INTERACEITUNY na wybranych rynkach.