Badania wizerunkowe polskiej marki turystycznej i ewaluacja kampanii promocyjnej Polski na rynkach azjatyckich: chińskim, japońskim i indyjskim
„Kobiety piękne, mężczyźni łagodni” , „Lista Schindlera, filmy Wajdy, Polańskiego i Holand”, „muzyka Chopina i albumu Behemotha”, „Wieliczka, bolesławska ceramika i ludowe wzory z małopolskiego Zalipia” to tylko nieliczne, z bardziej i mniej zaskakujących skojarzeń z Polską zidentyfikowanych w ramach kompleksowych badań wizerunkowo-promocyjnych zrealizowanych dla Polskiej Organizacji Turystycznej.
To już drugi projekt POT, w którym Ageron Polska wykorzystuje i rozwija wiedzę oraz praktyczne doświadczenie w międzynarodowych badaniach marketingowych i doradztwie marketingowo-promocyjnym dla turystyki.
W ramach projektu:
- Połączyliśmy jakościową i ilościową metodologię badań;
- Stworzyliśmy i zastosowaliśmy innowacyjne narzędzia badawcza do badań on-line;
- Zrealizowaliśmy ponad tysiąc ankiet internetowych oraz ponad pięćdziesiąt klasycznych wywiadów badawczych;
- Przeanalizowaliśmy setki tytułów prasowych i stron internetowych;
- Przebadaliśmy dziesiątki ofert biur podróży w analizie desk research;
- Dokonaliśmy kompleksowej analizy skuteczności kampanii promocyjnej, stosowanych materiałów i filmów promocyjnych (treść, konteksty kulturowe) oraz kanałów komunikacji.
Wszystko to pozwoliło na zebranie i dostarczenie rzetelnych, trafnych a przede wszystkim interesujących danych dla Polskiej Organizacji Turystycznej. Zidentyfikowaliśmy kluczowe przewagi i deficyty wizerunkowe polskiej turystyki z perspektywy rynków docelowych. Określiliśmy pożądane elementy oferty turystycznej Polski, w tym co ważne – kierunki niszowe. Opracowaliśmy rekomendacje służące optymalizacji przyszłych działań promocyjnych polskiej turystyki na trzech rynkach azjatyckich o największym potencjale konsumenckim.
Zachęcamy do zapoznania się z raportem z badania.