Strona Główna > Badania wizerunkowe ex post Polski i polskiej gospodarki w krajach głównych partnerów gospodarczych

Badania wizerunkowe ex post Polski i polskiej gospodarki w krajach głównych partnerów gospodarczych

W 2011 roku, na podstawie badań wizerunkowych, opracowaliśmy Markę Polskiej Gospodarki – koncepcję wizualną dla programu promocji polskiej gospodarki.

marka polskiej gospodarkiW 9 krajach docelowych działań promujących polską gospodarkę, przeprowadziliśmy szeroko zakrojone międzynarodowe badania wizerunkowe, w ramach których mieliśmy możliwość porozmawiać z 900 firmami na badaniach fokusowych oraz 9000 przedsiębiorców w ramach wywiadów telefonicznych.

Finalnie powstała Marka Polskiej Gospodarki, która została szeroko wykorzystana m.in. w ramach Branżowych i Ogólnych Programów Promocji (AGERON realizował Branżowy Program Promocji Branży Biotechnologicznej i Farmaceutycznej i Branżowy Program Promocji Branży Produkcji Sprzętu Medycznego i Aparatury Pomiarowej oraz Program Promocji o Charakterze ogólnym na terenie Algierii).

Po czterech latach od tych badań, Ministerstwo Gospodarki zleciło nam przeprowadzenie badania wizerunkowego ex post, aby ocenić zmianę pozycji konkurencyjnej Polski i polskich eksporterów na rynkach zagranicznych. Badania mają wskazać na ile zmienił się obraz Polski na świecie oraz określić kierunki działań marketingowych na kolejne lata w zakresie umacniania wizerunku Polski i polskiej gospodarki.

W ramach badania ponownie będziemy rozmawiali z przedsiębiorcami z 9 krajów docelowych działań promujących polską gospodarkę (w tym z importerami, eksporterami i inwestorami) oraz z polskimi przedsiębiorcami, którzy są eksporterami towarów i usług do tychże 9 krajów. Ponadto przeprowadzone zostaną wywiady pogłębione z reprezentantami polskiego środowiska biznesowego (m.in. z przedstawicielami czołowych polskich firm uznanych na arenie międzynarodowej oraz przedstawicielami instytucji otocznia biznesu). Powstanie także analiza dobrych praktyk w zakresie współpracy polskich przedsiębiorców z partnerami zagranicznymi oraz analiza mediów.

Ruszyły prace na projektem, który jest częścią projektu systemowego pn. Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych realizowanego przez Ministerstwo Gospodarki w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka – Poddziałanie 6.5.1.